Michael (Paul Walker) noutaa vuokra-auton, mutta varausvirheen vuoksi saa väärän ja totta Mooses se tulee aiheuttamaan ongelmia kun kohta lattialta löytyy pistooli eikä sitä ole kiva ehdonalaisessa ollessa selvitellä. No asehan siellä tietenkin on koska auto kuuluu korruptoituneille murhanhimoisille kytille ja kohta huristellaan melkein hurjasti kun pitää paeta pahiksia. Takakontistakin paljastuu sidottu poliisipahuudesta todisteita omaava Rachel (Naima McLean) ja asiaan tietenkiin kuuluu se, että Michael koettaa pysytellä poissa vaikeuksista jotta saisi korjattua hajonneen avioliittonsa.
Valitettavasti Vehicle 19 on juuri sellainen elokuva jollaisia aina odotinkin Walkerilta, mutta joita en todellakaan halunnut taas miljoonannen kerran nähdä. Kyseessä on siis käytännössä jälleen yksi niistä elokuvista jollaisia tiettyyn lokeroon jumiutuneet näyttelijät tekevät koska heille ei joko yksinkertaisesti tarjota muunlaisia taikka sitten he itsekin tietävät kykyjensä olevan niin rajattuja, että eivät oikein uskallakaan ottaa riskejä turva-alueelta poistumisessa. Siispä Walkerin kohdalla kyseessä on aika yksinkertainen toimintaelokuva jossa käytetään räikeitä värejä, esitellään kuin mainoskuvauksessa kiiltäviä nopeita autoja (tai ainakin koetetaan tehdä sitä), ajetaan tosi kovaa, musiikkina soi markkinatietoinen hiphop eikä Walker ole saanut ajaa sänkeään taikka kasvattaa hiuksiaan. Walker and the Furious taas kerran ja kenties parempi niin sillä antamiensa esimerkkien valossa hän ei koskaan ollut kovinkaan persoonallinen taikka monipuolinen esiintyjä, joten pysyttäytyminen samassa muotissa oli varmasti varminta ylläpitääkseen työtilannetta. Niin paljon kuin inhoankin Fast-elokuvia ovat ne sentään energisiä, ilmiö joka pysyttelee suurimman osan kaukana tästä tapauksesta, mikä osaltaan johtunee sen ainoasta yrityksestä olla muista erottuva: kamera kun pysyttelee koko ajan Walkerin ohjastaman auton luona, kuvasi se sitten minne tahansa ja se on ideana aika mielenkiintoinen tehden tästä eräänlaisen suljetun paikan elokuvan. Se myös tarkoittaa sitä, että koska kamera näyttää useinmiten lähikuvia Walkerista puuttuu ajosta kiinnekohta joka vertailussa antaisi käsityksen vauhdista sekä vaarasta joita kuitenkin on muka olemassa ja täten on aivan sama onko ajoneuvo pysähtynyt taikka nasta laudassa kun se on silti aina enemmänkin pysähtynyt, eikä Vehicle 19 ole todellakaan niin kiinnostava muilta osin että se jaksaisi kantaa itseään seesteiseksi tarkoitetuissa hetkissä.
Tähdet: **
2 kommenttia:
Kesken jäi, kun oli niin pitkäveteisen oloinen tapaus.
Lähti kierrätykseen.
Lähetä kommentti