Jos elokuva alkaa kasarityylisellä hiphop-popilla jossa Weird Alia imitoiva Tone Loc-kopio ähkii olevansa Honkytonk Man, niin tiedossa on nerokkuutta seuraavat puolitoista tuntia. Ja näin tapahtuu kun kaikkien aikojen kovin mulletbulletkyttä Bloodstone (David Heavener) pelastaa panttivankeja polttamalla rikolliset hengiltä ja saa siksi pomoilta haukut, niinpä mukaan pitää laittaa rahapula jonka vuoksi asunto meinaa mennä alta ja tuen sijaan mies hyllytetään ammatissaan. Onneksi FBI haluaa Bloodstonen avukseen kuljettamaan mafiapomo Copellan (Tony Curtis) oikeuteen ja he ovat valmiita maksamaan hommasta herran asuntoa varten tarvitseman rahasumman, joten ei kun hommiin. Parasta on kun FBI vakuuttaa järjestelyjen olevan niin pomminvarmat, etteivät he tarvitse apua, mutta silti haluavat Bloodstonen avukseen koska tarvitsevat apua. Jep jep. Kun Christian Balen kaksoisolento kertoo Bloodstonelle, että suunnitelmat ovat muuttuneet niin selvää on, että mies valittiin samasta syystä kuin Eastwood Luotikujassa, taikka Willis 16 Blocksissa, jotta hän ei onnistuisi tehtävässään Siispä aina välillä Bloodstone ja Copella kohtaavat pahiksia joihin edellinen ampuu reikiä ja sitten aivan ilman mitään syytä Bloodstone avautuu Copellalle uransa alkupuolella sattuneesta tapahtumasta joka traumatisoi hänet. Tapahtui niin, että tuolloin Bloodstonen pari jäi asehepun vangiksi ja hermostunut Bloodstone ei uskaltanut ampua ajoissa, joten ampui vahingossa parinsa. "He took a bullet for me." No shit, itsehän häntä ammuit ja miten hän otti luodin vastaan sinun sijastasi, ellet aikonut ampua itseäsi? Ja miksi kerroit tuon Copellalle, kun tähän asti ei oltu esitetty vielä mitään mikä olisi osoittanut teidän ystävystyneen. Hyvikset voittavat. Mutta miksi elokuvan kannessa lukee "can anyone protect her" ja lauseeseen sopien siinä on naisen kuva, kun tietääkseni Tony Curtis oli mies eikä ainakaan elokuvassa näyttänyt tuolta.
David Heavener on niin huono näyttelijä, että hänen elokuviaan on pakko metsästää lisää nähtäväksi. Mieshän saa Lorenzo Lamasin vaikuttamaan Orson Wellesiltä. Ja kun tälläinen heppu pääsee näyttelemään Cobraakin kovempaa kyttää joka kellistää naiset, käy pomojen hermoille, pitää autossaan "älä ryppyile jenkeille"-tarraa ja kärsii menneisyyden traumoista, niin sitä voi vain katsella elokuvaa ylempiä voimia kiittäen.
Eikä siinä vielä kaikki, sillä nyttemmin edesmennyt Isaac Hayes saa esittää sitä reilua poliisipäällikköä joka toistelee repliikkejä kuten "it's my ass on the line here", vielä elossa oleva Andrew Robinson puolestaan kynäniskavirkamiestä joka pitää sen "tälläistä meininkiä ei suvaita"-puheen (mikä on kieltämättä hauska viittaus Likaiseen Harryyn) ja yksi sittemmin kuollut lisää, eli Tony Curtis esiintyy siten, että kun hän sanoo haluavansa nähdä asianajajansa niin se on taatusti improvisoitu kommentti haluun päästä tästä elokuvasta eroon.. Ja jos Hellraiserin kohdalla kehuin Robinsonia hyväksi näyttelijäksi, niin Prime Targetin kaltaiset elokuvat ovat omiaan kun tekee mieli syödä sanansa.
Elokuvan musiikki kuulostaa siltä kuin syntikasta olisi laitettu jokin valmispohjatuksutus soimaan ja unohdettu se päälle. Eikä pidä unohtaa leikkausvirheitä, etc., kuten vaikkapa sitä kun Bloodstone lyö pölkyllä pahista selkään, niin oikealle suunnattu lyönti osuu vasemmalle puolelle selkää kun kamera vaihtaa paikkaa. Logiikkakin heittää häränpyllyä ja siitä hyvänä esimerkkinä on se, että Hayesin esittämä poliisipomo saapuu syrjäseudulle tapaamaan Bloodstonea ja auto jolla hän saapui räjähtää kun se käynnistetään. Mutta kun se räjähtää vasta kun hän on lähdössä pois Bloodstonen luota, eikä jo tullessa. Kun jos autoon asetettu pommi räjähti virran kytkeytyessä, niin eikö sen olisi pitänyt räjähtää jo poliisiaseman pihalla kun se edellisen kerran käynnistettiin?
6 kommenttia:
Jos elokuva alkaa kasarityylisellä hiphop-popilla jossa Weird Alia imitoiva Tone Loc-kopio ähkii olevansa Honkytonk Man, niin tiedossa on nerokkuutta seuraavat puolitoista tuntia.
Ja näin tapahtuu kun kaikkien aikojen kovin mulletbulletkyttä Bloodstone (David Heavener) pelastaa panttivankeja polttamalla rikolliset hengiltä ja saa siksi pomoilta haukut, niinpä mukaan pitää laittaa rahapula jonka vuoksi asunto meinaa mennä alta ja tuen sijaan mies hyllytetään ammatissaan. Onneksi FBI haluaa Bloodstonen avukseen kuljettamaan mafiapomo Copellan (Tony Curtis) oikeuteen ja he ovat valmiita maksamaan hommasta herran asuntoa varten tarvitseman rahasumman, joten ei kun hommiin. Parasta on kun FBI vakuuttaa järjestelyjen olevan niin pomminvarmat, etteivät he tarvitse apua, mutta silti haluavat Bloodstonen avukseen koska tarvitsevat apua. Jep jep.
Kun Christian Balen kaksoisolento kertoo Bloodstonelle, että suunnitelmat ovat muuttuneet niin selvää on, että mies valittiin samasta syystä kuin Eastwood Luotikujassa, taikka Willis 16 Blocksissa, jotta hän ei onnistuisi tehtävässään Siispä aina välillä Bloodstone ja Copella kohtaavat pahiksia joihin edellinen ampuu reikiä ja sitten aivan ilman mitään syytä Bloodstone avautuu Copellalle uransa alkupuolella sattuneesta tapahtumasta joka traumatisoi hänet. Tapahtui niin, että tuolloin Bloodstonen pari jäi asehepun vangiksi ja hermostunut Bloodstone ei uskaltanut ampua ajoissa, joten ampui vahingossa parinsa. "He took a bullet for me." No shit, itsehän häntä ammuit ja miten hän otti luodin vastaan sinun sijastasi, ellet aikonut ampua itseäsi? Ja miksi kerroit tuon Copellalle, kun tähän asti ei oltu esitetty vielä mitään mikä olisi osoittanut teidän ystävystyneen.
Hyvikset voittavat.
Mutta miksi elokuvan kannessa lukee "can anyone protect her" ja lauseeseen sopien siinä on naisen kuva, kun tietääkseni Tony Curtis oli mies eikä ainakaan elokuvassa näyttänyt tuolta.
David Heavener on niin huono näyttelijä, että hänen elokuviaan on pakko metsästää lisää nähtäväksi. Mieshän saa Lorenzo Lamasin vaikuttamaan Orson Wellesiltä.
Ja kun tälläinen heppu pääsee näyttelemään Cobraakin kovempaa kyttää joka kellistää naiset, käy pomojen hermoille, pitää autossaan "älä ryppyile jenkeille"-tarraa ja kärsii menneisyyden traumoista, niin sitä voi vain katsella elokuvaa ylempiä voimia kiittäen.
Eikä siinä vielä kaikki, sillä nyttemmin edesmennyt Isaac Hayes saa esittää sitä reilua poliisipäällikköä joka toistelee repliikkejä kuten "it's my ass on the line here", vielä elossa oleva Andrew Robinson puolestaan kynäniskavirkamiestä joka pitää sen "tälläistä meininkiä ei suvaita"-puheen (mikä on kieltämättä hauska viittaus Likaiseen Harryyn) ja yksi sittemmin kuollut lisää, eli Tony Curtis esiintyy siten, että kun hän sanoo haluavansa nähdä asianajajansa niin se on taatusti improvisoitu kommentti haluun päästä tästä elokuvasta eroon..
Ja jos Hellraiserin kohdalla kehuin Robinsonia hyväksi näyttelijäksi, niin Prime Targetin kaltaiset elokuvat ovat omiaan kun tekee mieli syödä sanansa.
Elokuvan musiikki kuulostaa siltä kuin syntikasta olisi laitettu jokin valmispohjatuksutus soimaan ja unohdettu se päälle.
Eikä pidä unohtaa leikkausvirheitä, etc., kuten vaikkapa sitä kun Bloodstone lyö pölkyllä pahista selkään, niin oikealle suunnattu lyönti osuu vasemmalle puolelle selkää kun kamera vaihtaa paikkaa.
Logiikkakin heittää häränpyllyä ja siitä hyvänä esimerkkinä on se, että Hayesin esittämä poliisipomo saapuu syrjäseudulle tapaamaan Bloodstonea ja auto jolla hän saapui räjähtää kun se käynnistetään. Mutta kun se räjähtää vasta kun hän on lähdössä pois Bloodstonen luota, eikä jo tullessa. Kun jos autoon asetettu pommi räjähti virran kytkeytyessä, niin eikö sen olisi pitänyt räjähtää jo poliisiaseman pihalla kun se edellisen kerran käynnistettiin?
Puhdasta Jumalallista juhlaa.
Suosittelen roskaelokuvien ystäville.
Niin ja pääosanäyttelemisen lisäksi herra Heavener vastaa myös ohjauksesta, käsikirjoituksesta ja elokuvan musiikista. Myös siitä Honkytonk-biisistä.
Vaihtoehtoiset tähdet: *****
Tämäkin tekele löytyy hyllystä. En ole saanut vain aikaiseksi katsoa sitä. Ja tämän arvostelun jälkeen ei lienee niin väliäkään.
Kuuntele vähintään se elokuvan tunnuskappale. Naurat, itket ja näin pois päin.
Kuuntelin sen kappaleen. Voi pyhä yksinkertaisuus sentään mikä biisi... Selvää euroviisuainesta :D
Mitä taas tulee tähän Heaveneriin tässä leffassa. Kaveri koittaa olla niin Robert Rodriguezia että... noin niinkuin vaatekertansa puolesta :D
Hitto sehän se oli. Minä ajattelin koko leffan ajan, että se cowboylook muistutti jotakuta ja Rodriguezhan se olikin.
Lähetä kommentti