lauantai 21. elokuuta 2010

Beneath The Valley Of The Ultravixens (1979)

Russ Meyer-putki alkaa näemmä käymään kunnon päälle, koska oloni on tällä hetkellä niin flunssainen että tekisi mieleni kyyhöttää sikiöasennossa pimeimmässä mahdollisessa nurkassa kyyneleet silmissäni. Sillä seikalla että öiden viilentyessä ei ehkä kannattaisi nukkua asunnon ikkunat auki ei toki ole mitään tekemistä sen kanssa että nenäni vuotaa kuin Wikileaks.

Viiksekäs Martin Bormann (Henry Rowland) on soittavinaan automaattipianoa, kunnes kesken kaiken saa päähänsä riisuutua ja mennä makaamaan ruumisarkkuun päällään sininen lakana. Uhkealta naisystävältä jää Pongin pelaaminen kesken kun hän aloittaa ruumiinsa nytkytyksen aiheuttaen Martinille erektion. Purukumi sivuun ja hässintää arkussa.
Pihalle ajaa The Man From Small Town U.S.A. (Stuart Lancaster) joka toimii elokuvan kertojana. Hän kertoo meille kuinka seksuaalinen vietti on vahvana meissä kaikissa ja perversiot sun muut ovat jokaisella mielessä, jopa heillä jotka elävät päällisin puolin hillittyä elämää. Meissä kaikissa on himoa ja hekumaa, mutta kaikki eivät etenkään pikkukaupungeissa uskalla antaa seksuaalisuudelle vapaita käsiä ja muuta tälläistä hyvin tyypilliseltä Meyerilta kuulustavaa pulinaa. Sen yhteydessä näemme montaasin satunnaisista ihmisistä huvittelemassa hekuman huipulla ja yksi heistä näyttää ihan Burt Reynoldsilta raiskaamassa naista pöytää vasten. Ei Burt ei!
The Man From... hitot! ST USA esittelee elokuvan hahmoja, kuten juuri tuon aiemmin nähdyn Martin Bormannin, mutta ottakaamme heitä vain tarpeen mukaan esille.
Lavonia (Kitten Natividad) on non stop kiimassa sängyssä pomppiva nainen jonka mies Lamar (Ken Kerr) keskittyy mielummin laskukoneen näpyttelyyn kuin naiseensa. Lavonia koettaa houkutella Lamaria sänkyyn muun muassa työntämällä hieromasauvaa napaansa ja juomalla huolimattomasti maitoa. Fellaatio vaikuttaa olevan avain kaikkeen, mutta Lamar kaipaakin anaalia elämäänsä johon Lavonia ei ole valmis. Siispä potku kelleille ja pakoon. Niin ja se välähdykseltä Burt Reynoldsilta näyttänyt mies on Lamar, joka ei lähemmällä tarkastelulla näytä Konnalta laisinkaan.
Lamar jää yksin kotiin kuuntelemaan radiota kun Lavonia lähtee Super Marion näköisen miehen pantavaksi.
Aamun tullessa Lamarin ja Lavonian välit ovat jälleen kunnossa ja Lamar voi lähteä töihin rinnakkaan Salin (June Mack) autoromuttamolle. Toisaalla Lavonia voikin käydä nauttimassa naku-uinnista ja satunnaisen ohiuivan miehen naimisesta.
Aina välillä ST USA istuskelee kivellä tai muualla ja puhuu paskaa.
Seuraavaksi Lavonia voikin tanssia puolialastomana ovelta ovelle-myyjän edessä ja loukkaantua kun hänelle esitellään rintapumppua.
Sal sanoo Lamarille että nyt pökitään tai etsi toinen työpaikka. Lamar puhuttelee katsojaa ja kysyy että naidako Salia vaiko menettää työpaikka. Ja jotta asia ei unohtuisi niin ST USA kertoo meille että jos Lamar ei pane Salia, niin hän menettää työpaikkansa. Siis miten se nyt taas olikaan?
Lamar saa kenkää. Niin ja jostain syystä aina välillä kuvataan jotain ylirintaisaa, eräänlaisen uskonnollisen radion juontajaa töissään puhumatta vihjailevuuksia.
Lamar päättää poiketa eräässä strippibaarissa jossa esiintyy Lola Langusta, joka tietenkin on yhtä kuin Lavonia, mutta sitähän Lamar ei näe kuten metsää puiltaan. Lola huumaa Lamarin, sitoo hänet sänkyynsä ja datereippaa herran.
Lamar pakenee ja Lola hyppii sängyllä. Kertoja tekee minut hulluksi.
Lola palautuu Lavoniaksi ja palaa kotiinsa naimaan Super Mariota. Lamar tulee kotiin näkee Super Marion hankkimassa lisäelämiä Lavonialta ja Lamar tajuaa myös että Lola on Lavonia ja Lavonia on Lola.
Lamar ja Lavonia vierailevat hammaslääkärillä, jossa miespuolinen hammaslääkäri koettaa pökkiä piiloutuvaa Lamaria ja naispuolinen hoitaja aloittaa dildoilun Lavonian kanssa.
Lamar säästyy miehiseltä painilta ja pakenee Lavonian kanssa.
Jostain syystä Lamar menee sinne ns. uskonnolliselle radioasemalle ja esittelee slerbaansa uhkealle dj:lle. Lamar kaipaa korkeamman voiman pelastusta ja näemmä siinä auttaa siis avioliiton ulkopuolinen naiskentelu. No, ehkäpä Lavonia on toiminut esimerkkinä tässä tapauksessa, sillä jälleen Lavonia on päästämässä Super Mariota putkesta sisään.
Pelastunut Lamar saapuu, lyö Super Mariolta tiilet hajalle ja aloittaa lihaisan elostelun Lavonian kanssa. Nyt Lamar osaa hillita anaalihimoaan ja mitä hittoa? Sekö se oli mistä Lamar piti parantaa? Voi Jeesus mitä sontaa.


Okei, tämän elokuvan tarina on siis siinä että meillä on vaimo joka naiskentelee kaikkia vastaantulevia ja kiltti mies joka nielee kaiken, mutta heti kun mies kaipaa rakasteluun pepukasta toimintaa niin hänet pitää parantaa tuosta oireilusta, mutta vaimo saa tehdä mitä haluaa missä haluaa kenen kanssa haluaa. Ja uskokaa tai älkää, mutta tämän elokuvan käsikirjoittana toimi Roger Ebert. Kyllä, juuri se Roger Ebert. Siksi onkin huvittavaa että tässä elokuvassa olevat kertojan monologit ovat jopa enemmän tyhjänpuhumista kuin aiemmissa Meyerin elokuvissa ja niitä on paljon enemmän kuin aiemmin. Onton dialogin lisäksi tämä elokuva sisältää aiempia Meyereita enemmän sellaista seksiä joka lähentelee jo pornoa ja rintojen rinnalle on nostettu alapään jatkuvaa kuvaamista, kun ennen Meyerein elokuvat olivat runsaasta seksistään huolimatta enemmänkin pehmää sukellusta pumpuliin kuin pornoa. Eikä tämän elokuvan perusteella herra Ebert ole kovinkaan hyvä komediakirjoittaja, sillä runsaasta huumoristaan huolimatta se tuntuu loistavan poissaolollaan. No, en minäkään saisi parempaa aikaiseksi, joten mitäpä tuosta.


Elokuvassa oli muutama asia joista pidin.

Hmm,,, hän joka esitti hammaslääkärin apulaista oli hyvin kaunis nainen ja oli tavallaan hauska jippo että ihan lopussa osoitettiin The Man From Small Town U.S.A.:n olevan Supervixensissa esiintynyt Lute-hahmo.

Muutoin elokuva on aika heikko.

Se on tyypilliseen Meyer-elokuvien tapaan aika huonosti näyteltyä ja etenkin Lavoniaa esittävä Kitten Natividad on kaikesta selkeästä iloisuudestaan huolimatta todella tuskallista katseltavaa. Tätä Pinhead varmaan tarkoitti sanoessaan että hänellä on paljon näytettävää, mutta nautinnon sijaan sillä tarkoitetaan ketjuja ja koukkuja lihanlävistäjinä.

Juoneltaan tämä oli tavallaan aika loukkaava, koska elokuvan idea kuvata anaaliseksiä synnillisenä parannusta kaipaavana asiana oli typerä valinta ottaen huomioon että vieressä seisoo sarjapettäjä ja sitä ei pidetä mitenkään ikävänä. Kun vielä Lamar huomaa hammaslääkärin homoattentaatin kohteena ollessaan että tuollaisia ne perätuupparit ovat, niin hän haluaa tuon jälkeen parantua anaaliudestaan. Eli elokuvan perusteella peppuseksiä haluavat vain kiimaiset homoseksuaalit, eivät terveet heterot. Hevonkakkaa sanon minä.


Dialogi on perinteiseen Meyer-tapaan kiltisti sanottua hölmöä, pikkutuhmaa ja ympäripyöreätä, ja muutoinkin elokuvan toteutustapa noudattelee juuri sitä millainen mielikuva Meyerin elokuvista on iskostunut päähän. Tällä kertaa kertojaa käytetään aivan liian paljon ja kun tämä hahmo esiintyy vielä fyysisenä hahmona kameralle, niin hän alkaa käydä tarpeettoman rasittavaksi suuren näkyvyytensä vuoksi. On kuin kuuntelisi eduskunnan täysistuntoa jossa koko aika olisi varattu kokoomukselle/keskustalle/mille tahansa puolueelle. Asiaa ei auta että myös Meyer itse käy elokuvan lopussa puhumassa onttouksia, joten kertojia on kaksi.

Beneath The Valley Of The Ultravixens on Russ Meyer-elokuva, ei sen enempää.

Tähdet: **
Beneath The Valley Of The Ultravixens


...NOIR

Ei kommentteja: